گرافن های معلق

حرکت چرخشی گرافن پودر شده که در الکل معلق شده است، جایزه اصلی را در رقابت های عکاسی علمی در سال 2017 در شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی دریافت کرد.این شورا جوایز را در 5 دسته اعطا کرد: یافتن و اکتشاف کردن،تجهیزات و امکانات افراد و مهارت ها نوآوری و عجیب و شگفت انگیز به معنای برجسته کردن لحظات تحقیقات علمی است که معمولا توجهی به آن ها نمیشود. عکس های برنده شامل تصاویری از فرآیندهای میکروسکوپ ظریف، یک چشم انداز شگفت انگیز  و یک لحظه اتصال بین انسان و ماشین است. جوهر گرافنی که در اینجا دیده می شود، برای چاپ مدارهای الکترونیکی روی کاغذ و پلاستیک تنها یک اتم ضخیم است. جیمز مک لئود از دانشگاه کمبریج با تحریک پودر از طریق کانال های باریک ساخته شده از الماس، یک راه حل آسان را طراحی کرد که می تواند توسط یک چاپگر جوهر افشان ارائه شود. او امیدوار است که این روش بتواند تولید انبوه آنچه که هنوز مواد بسیار گرانبها است، امکان پذیر نماید.

لمس صحیح

یک چنگال لاستیکی چاپ شده سه بعدی متصل به یک لامپ بدون انهدام را می گیرد. برای تمام قدرت و مهارت های پیش برنامه ریزی شده، روبات ها هنوز با اشیا شکننده مشکل دارند. اکثر سیستم های پیچیده حسگر ها و کنترل ها را جبران می کنند، اما این طراحی به طور کامل بر روی مواد نرم و یک چارچوب انعطاف پذیر برای تطبیق با اشیا های قابل شارژ با شکل و اندازه متفاوت می باشد.

بازسازی

این میکروارگانیسم های کوچک پلیمری می توانند یک روز به عنوان داربست برای بافت ها برای بازسازی خود استفاده شوند.بخش های سوراخدار زیست تخریب پذیر هستند و با هم به عنوان نوعی ساختار برای رشد سلول های جدید به کار می روند.

فیبرهای نوری

لوله شیشه ای توخالی با نور لامپ هیدروژنی مشابه به نور فیبر نوری که اطلاعات را در سرتاسر جهان پخش می کند. لوله به داخل سیمی به اندازه یک موی انسان کشیده یا فشرده می شود. ساختار سیلیکونی که در حال حاضر به عنوان یک مارپیچ طلایی قابل مشاهده است نتیجه  نواقص ناشی از استرس است و حفره های  موجود در اطراف یک لوله توخالی درمیان آن است که برای ذخیره گازها استفاده می شود

بزرگنمایی شده با آیفون

چیزی شبیه اهرام مصر که توسط یک شن و ماسه دریایی فرو رفته است، این تصویر میکروسکوپی سطح سیلیکونی سلول خورشیدی را نشان می دهد. این عکس با یک آیفون 4 از  میکروسکوپ گرفته شده است و بخشی از تلاش های محققان برای بهینه سازی حفظ حرارت و نور در سلول های خورشیدی است. آنها با جغرافیای مختلف "اهرام" و "تپه های" برای یافتن بهترین ترکیب تجربه می کنند.

پایان دادن به همه

حلقه هایی که در این تصویر هستند، در واقع مارپیچی های محکم سیم پیچ هستند که نور را به یک تراشه سیلیکونی هدایت می کنند. اگرچه آنها تنها یک میلیمتر مربع را اندازه می گیرند، ولی آنها از یک متر سیم بسیار نازک تشکیل شده اند.

از آنها برای تشخیص مواد شیمیایی از طریق تعامل خود با نور استفاده می شود، یک فرآیند فشرده که نیاز به طول بیشتری دارد.

 

یک نگاه نزدیکتر

نزدیک به همان نوع تراشه سیلیکونی مورد استفاده برای شناسایی مواد شیمیایی گرفته شده با میکروسکوپ الکترونی اسکن شده است.

خط سفید نشان دهنده پیچ و مهره سیم - یک متر از سیم در سطح یک میلی متر مربع فشرده است. سیم دارای نور مادون قرمز است و هنگامی که یک قطره مایع روی تراشه قرار می گیرد، مواد شیمیایی را می توان با طول موج نور جذب شده شناسایی کرد

بلوک های ساختمان

AiCub در حال بررسی نظریه شناخته شده است - که توانایی ما برای یادگیری و توسعه کودکان وابسته به جنبش فیزیکی است. برای این منظور، ربات با وظایف آشنا برای کودکان کوچک آموزش داده می شود، مانند جمع کردن بلوک های رنگی، به امید اینکه حرکت های ما را تقلید کند، به ساختن پایگاه دانش مانند ما کمک خواهد کرد. نسخه های این ربات به آزمایشگاه های سراسر اروپا تقسیم شده است

اسپری دریایی

فانوس دریایی Fastnet در ایرلند به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین تصویربرداری شده است. این تصویر بخشی از یک مطالعه است که به بررسی تمامیت ساختاری فانوس دریایی در ترکیب با دینامیک باد و موج می پردازد. این ساختمان مستقر در Fastnet Rock فقط از نوک جنوبی ایرلند است و به طور منظم آب و هوای شدید را تجربه میکند. این دومین فانوس دریایی است که در جزیره ساخته می شود و این ساختمان بارها با پر کردن سطوح پایین تر تقویت شده است. هواپیمای بدون سرنشین در مدت کوتاهی پس از اینکه تصویرش را گرفت به دلیل اسپری از امواج شکست خورد و این تیم روی صخره به گل نشست به مدت سه روز زیر پتو در مه شدید به زندگی خود پایان داد.